Lønpartner - Opsigelse, overdragelse eller frakobling af ét kundeforhold

Svar og information

Hvis én af dine kunder lukker, går konkurs eller skifter lønsystem, kan du opsige kunden på din lønpartneraftale. Opsigelsesvarslet er løbende måned + 30 dage.

I forbindelse med din opsigelse skal du være opmærksom på nedenstående:

  • Benytter du autoløn, og har du ikke selv sat slutdato på denne, vil DataLøn gøre det. Det faktureres efter gældende prisliste.
  • Eventuelle ikke-anviste feriepenge/SH anvises ikke automatisk.
  • En positiv fritvalgssaldo udbetales ikke automatisk til medarbejderen. Ønsker du at udbetale opsparing, skal det ske via lønbehandlingen.
  • Vær opmærksom på, at du ikke vil have adgang til e-arkivet når aftalen ophører.

Indsend opsigelse her. 

Hvis du ikke længere skal lave løn for en kunde, men kundens løn fortsat skal laves i DataLøn, kan du overdrage aftalen. Kunden kan herefter selv lave løn i DataLøn eller blive overdraget til en anden lønpartner.

Du kan nemt frakoble dine kunder, hvis de ikke længere skal være tilknyttet jeres virksomhed. Du skal blot udfylde formularen og angive om kunden skal have sin egen aftale i DataLøn eller eventuelt overdrages til en anden lønpartner.

Når du overdrager eller frakobler en kunde, bliver der sendt en mail til kunden, hvor vi beder ham eller hende acceptere frakoblingen. Hvis kunden ikke reagerer, vil de fortsætte med at stå registreret under din lønpartneraftale. Derfor er det vigtigt, at du oplyser kundens e-mail adresse i formularen.

Bestil opgaven


Visma_DataLoen_GraphicElement_RGB-01