Teknisk support

Svar og information
  • Skærmdeling
  • Clear cookies og cache
  • SystemkravRGB_Fleksibilitet_100_


Ved at du deler din skærm, får vi mulighed for at se en kopi af dit skærmbillede.

Ud fra dette kan vi besvare dine spørgsmål, guide dig eller f.eks. demonstrere funktionaliteter.


Start deling af skærm

Hvis du ønsker at starte skærmdeling med konsulenten i DataLøn, kan du gøre følgende:

  1. Klik på knappen 'del din skærm' nedenfor
  2. Klik på 'Kør' eller 'Run' i bunden af skærmbilledet
  3. Oplys konsulenten det navn der står i feltet "Your name"
  4. Del din skærm

Herefter etablerer programmet forbindelsen, og vi kan gå i gang med at hjælpe dig. Du kan hele tiden følge med i, hvad vi laver, og du kan til enhver tid afbryde forbindelsen ved at klikke på det lille kryds i nederste højre hjørne.

Del din skærm

Hvis du oplever fejl og uregelmæssigheder i DataLøn, kan det skyldes at du skal rydde cookies og cache i din browser. 

Her kan du se hvordan du rydder cookies og cache i Google Chrome og i Microsoft Edge.


Sådan cleare cookies i Google chrome

Du kan nemt cleare cookies i din browser, ved at klikke på den lille hængelås i søgefeltet.
mceclip0 (1)

klik derefter på Cookies
mceclip1

Vælg derefter den side du ønsker at cleare cookies fra, og klik på Fjern.

Til slut klikker du på Udfør og du har nu clearet cookies i din browser.
Husk at lukke browseren ned og åbne den igen, for at nulstillingen træder i kraft. 


Sådan clearer du cookies og cache i Google Chrome

Start med at logge af DataLøn. Når du er logget af, skal du klikke på de 3 prikker helt oppe i højre hjørne af din browser.

Her skal du vælge indstillinger og Sikkerhed og privatliv

Så skal du vælge ryd browserdata
cache1

  1. Sæt tidsinterval til Altid
  2. Du kan med fordel fjerne markeringen i “adgangskoder og andre logindata”. Så er du stadig logget ind de steder, du har valgt at gemme dit login.
  3. Klik på Ryd data

Cache2


Sådan clearer du cookies og cache i Microsoft Edge

Start med at logge af DataLøn. Når du er logget af, skal du klikke på de 3 prikker helt oppe i højre hjørne af din browser.

Her skal du vælge indstillinger og Persondata, søgning og tjenester
cache

  1. Her vælger du cookies and saved website data og Cached data and files
  2. I tidsinterval skal vælge Hele tiden
  3. Klik på Ryd nu 

Browseren skal lukkes ned og åbnes igen før det træder i kraft.

Her kan du se systemkrav til DataLøn og e-arkiv.

Hvis du skal logge på DataLøn og e-arkivet kræver det, at din computer har installeret følgende versioner af disse browsere:

  • Google Chrome (nyeste version)
  • Mozilla Firefox (nyeste version)
  • Microsoft Edge (nyeste version)

På nuværende tidspunkt kan vi ikke yde support på mobile enheder, såsom smartphones og tablets - også selvom du benytter en af ovenstående browsere.

På nuværende tidspunkt kan DataLøn ikke understøttes i Safari. Så ønsker man at bruge DataLøn fra en MacBook, så anbefaler vi at du bruger en af de ovenstående internetbrowsere.